Poznávání povolání

 

Se žáky druhé třídy jsme si povídali, čím by chtěli být. Většinou zmiňovali povolání zpěvačka, veterinářka nebo ošetřovatel zvířat, stavitel, policista, pilot, učitelka, hrnčíř, návrhářka, rybář atd. Jejich volba je hodně ovlivněna povoláním rodičů nebo jejich zájmy.
Společně jsme se zamýšleli i nad jinými povoláními a diskutovali jsme o tom, která jsou vhodná pro muže a která pro ženy. Došli jsme k závěru, že na tom nezáleží, záleží na každém člověku, které povolání se mu líbí.
 
Tématu jsme věnovali čtyři vyučovací hodiny a plnili tyto výstupy:
Český jazyk a literatura:
Porozumí písemným nebo mluveným pokynům přiměřené složitosti
Plynule čte s porozuměním texty přiměřeného obsahu a náročnosti
Na základě zážitků tvoří krátký mluvený projev
Člověk a jeho svět
Odvodí význam a potřebu různých povolání a pracovních činností
 
Metody práce, které jsme využili:
Párové čtení – žáci sestavovali ve dvojici podle návodu vybrané povolání. Pak si připravovali představení povolání pro ostatní; co dělá, kde pracuje, jaké pomůcky a nástroje potřebuje, jaký má přínos. Potřebné informaci vyhledávali v encyklopediích.
Pětilístek – shrnutí poznatků, které si žáci osvojili

       

Zpracovala Mgr. Daniela Trojovská
28. základní škola Plzeň na mapě

Adresa školy

28. základní škola Plzeň, příspěvková organizace
Rodinná 39, 312 00 Plzeň
GPS: 49.7449322N, 13.4109242E

tel: (+420) 378 028 888
fax: 378028860
e-mail: skola@zs28.plzen-edu.cz
ID datové schránky: fk9mwc4
IČ: 70880026
RED IZO: 102228418
Komerční banka Plzeň-město č. ú.  50133311/0100